.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی 2 شنبه

نمايش موزيكال مشهور به مشهدي عباد درحالي توسط هنرورزان تئاتر باكوي آذربايجان در تالار وحدت به صحنه رفت كه مظاهر ديني به صورت زيركانه اي در آن به سخره گرفته شدند. شخصيت اصلي اين نمايش كه فردي ثروتمند شهوت ران و احمق و در ظاهري متشرع و مقدس بود مضاميني همچون استخاره گرفتن و حكم اسلامي ارتداد را به سخره گرفته و در طول نمايش چند بار با لحني مسخره « بسم الله الرحمن الرحيم » را بر زبان مي راند. تهيه كننده نمايش « مشهدي عباد » در پايان . وعده نمايش يك ماهه آن را در تهران بعد از نوروز 89 به حاضران داد . با اينكه طبق ضوابط جشنواره تئاتر فجر آثار نمايشي پيش از اكران بازبيني مي شوند و نسبت به حذف نكات خلاف ضوابط از آثار اقدام مي شود جاي سئوال است كه چنين مضاميني به چشم تيزبين ارزيابان وزارت ارشاد دولت اصولگرا نيامده و يا آنكه حضرات اصول گرا از كنار بديهي ترين جسارتها و تمسخرها عبور كردن را مجاز مي دانند

كميته ويژه اي در مجلس واقعه ترور شهيد مسعود عليمحمدي را بررسي خواهد كرد. به گزارش خبرگزاري مهر رئيس مجلس ديروز هنگام خروج از مراسم يادبود شهيد عليمحمدي كه در محل نمازخانه كاركنان مجلس برگزار شد در پاسخ به همسر شهيد عليمحمدي كه از لاريجاني خواست اين حادثه را پيگيري كرده و عاملان آن را رسوا كنند گفت : كميته تشكيل شده در مجلس اين حادثه تروريستي رابا جديت پيگيري خواهد كرد. كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس كميته اي تشكيل داد تا موضوع ترور شهيد مسعود علي محمدي را كه در تاريخ 22 ديماه به شهادت رسيد مورد بررسي قرار دهد و پرويز سروري نماينده تهران به رياست اين كميته انتخاب شده است .

قديمي ترين زنداني ديني جهان در روزهاي گذشته وارد هفدهمين سال اسارت خود در زندان هاي عربستان شد. به گزارش خبرگزاري اهل بيت (ع ) ـ ابنا ـ « هادي المطيف » نام اين زنداني است كه در سال 1372 دستگير شد و تا به حال در زندان به سر مي برد . وي كه از شيعيان اسماعيلي عربستان است در دادگاه يكي از قاضيان وهابي به نام « عبدالله المخلف » به اتهام « كفر » به اعدام محكوم شد كه بعدها اين حكم تعديل شد. اين شهروند سعودي همچنين به دليل مصاحبه با شبكه « الحره » به عنوان قديمي ترين زنداني ديني و بازگو كردن وضعيت اسفبار خود در اسارت به زندان انفرادي منتقل و 5 سال ديگر به مدت اسارت وي اضافه شد . رسانه هاي عربي همسو با سياست هاي وهابيت از انتشار اين رخداد جلوگيري كرده اند . حداقل 10 درصد از جمعيت 28 ميليوني عربستان شيعه هستند كه « شيعيان اثني عشري » در شرق اين كشور و « شيعيان اسماعيلي » در منطقه نجران زندگي مي كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.